Beiträge
Themengruppen
Recherche
Service
- Was ist Wissensmangement?
- Open Journal of Knowledge Management
- Artikel-Guidelines
- Newsletter
- Kalender
- Wissensmanagement-Anbieter
- Partner
- Mediadaten
Community
Sponsoren
Soft Skills
Beiträge zu Soft Skills
-
Barriers for an efficient Management of Knowledge
Experiences from a Southern African Organisation
16. Mai 2011 von Norbert HerrmannAfter giving a working definition based on his organisation’s understanding of Knowledge Management (KM), the author outlines his ‘prospected’ method to process KM within his organisation. Based on first-hand experience, in this case study main barriers to implementing the ‘prospected’ KM process are presented, including some ideas and ways to deal with selected barriers. As the author’s experience derives from an intercultural context, this paper addresses issues to consider when working in such an environment. As findings, main cultural challenges are identified as: different influences of hierarchies; language barriers even within a single organisation, differences in individuals’ skills, priority of ad-hoc activities and different accessibility and usage of technology. [weiterlesen]
-
Innovation: Querdenken als Basis des Wissensmanagements
08. Januar 2004 von Dr. Bernhard von GuretzkyIn der gegenwärtigen politischen Diskussion um die Sanierung der Deutschland AG wird neben den anschwellenden Ausgaben für die soziale Absicherung sowie den verkrusteten und investitionsfeindlichen Strukturen am Arbeitsmarkt auch das hierzulande innovationshemmende Klima genannt. Allerorts sollen Innovationen Unternehmen den Weg aus der Krise weisen. Nur lassen sich technische und wissenschaftliche Erfolge leider nicht erzwingen und gedeihen selten in künstlichen Schutzzonen. In diesem Beitrag wird versucht, Ingredenzien eines innovationsfördenden Klimas zu beschreiben, wobei der Schwerpunkt auf intuitive und psychologische Faktoren also eben auf eine Beschreibung der künstlichen Schutzzonen gesetzt wird. [weiterlesen]